OLTUL 2011

27.07.2011

CATRE,

Pescarii formului PescuitMania

Salut si bine v-am gasit prieteni pescari,iata ca dupa dupa cateva luni bune ,daca nu aproape un an mai scriu si eu.

Sa nu credeti ca am ceva cu cineva anume dar pur si simplu nu am avut timp ,Jandarmeria imi ocupa tot timpul,asa ca in dimineata asta mi-am facut timp sa intru 10 minute si sa va mai ,,informez'' despre,, soarta Oltului'',credeti-ma stiu ce zic cand spun,vin vesti zilnic despre Olt mai exact despre pescuit pe la urechile noastre.

In primul rand cand mai spuneti,,Mai merge pestele pe Olt'' referiti-va la un anumit baraj sau mai multe pentru ca asa e foarte greu sa primesti un raspuns concret.

Oltul are o lungime de 615 km asa ca atunci cand cineva spune ca merge pestele pe Olt se refera la tot cursul Oltului,eu daca spun ca merge pestele pe Olt ,voi va duceti ,nu prindeti nimic,ce ziceti ,nu merge! dar asa cand spun merge pestele la Draganesti de exemplu dupa baraj la 200 m in aval la stalpul x,voi ve-ti sti exact locatia,in concluzie spuneti locatiile si ve-ti primii raspunsuri pe masura.asta ca o mica paranteza.

Despre barajele Strejesti,Arcesti,Ipotesti,Malu Rosu,Draganesti,Frunzaru ce sa zic intr-un cuvant jale.Pe Ipotesti de exemplu mananca somnul(moace 1-2 kg) dar numai in anumite zone restranse unde localnici stiu gaurile mai adanci,pe Draganesti platica,caras dar slab,ce celelelte nu mai vorbesc poate la plesneala dar asa daca te duci la sigur nu faci treaba,merg zilnic pe Olt si intreb pescarii iar toti acelasi raspuns.

Pentru cei care sunt din judetele mai indepartate de Olt, nu se merita sa bata drumul degeaba sa plece cu 3 kg de peste in 2 zile e o perioada moarta acum pana in august.Ca prinde un anumit pescar mai mult maine asta inseamna ca nu trage de rupe, nu,pur si simplu pescarul respectiv la gasit acolo i-a dat in ,,nas '' si gata astea sunt cazuri izloate.

Legat de braconaj tot intrebati daca mai sunt braconieri pe barajele mentionate mai sus,pot spune sigur ca pe Ipotesti nu se mai braconeaza mai deloc ,asta in urma unor interventii ale Jandarmeriei Romane si ale inspectorilor piscicoli in urma corora s-au scos aproximativ multi km de plasa monofilament.Cel mai braconat baraj ramane insa lacul de acumulare Draganesti,acolo chiar e o problema cu braconierii de etnie romma dar in viitorul apropiat se vor rezolva aceste probleme.Ce vreau sa subliniez referitor la braconaj ,cei pe care ii vedeti seara la orele 19-20 ca baga plase pe Olt aceia au autorizatii de pescuit comercial fie ei de etnie romma, iar plasele pe care le folosesc sunt legale in 2,3.6 etc fire ,rare sunt cazurile cand un braconier vine cu masina sa bage plase monofilament ei actioneaza numai noaptea de obicei cu barci gounflabile improvizate negre si rotunde.(o roata de autobuz etc) cei cu autorizatie au barcile inregistrate.Numai in judetul Olt se afla peste 150 de autorizatii eliberate si cand va ganditi ca ei baga plase pe fiecare seara, intre 2-5 km fiecare pescar.

In concluzie ,parerea mea pe care mi-o sustin cu ce am vazut si din proprie experienta,pestele pe Olt NU MERGE,in acest moment.

Pana la urmatoarea interventie peste o luna(in septembrie) sper sa pot sa intru mai repede cu noi vesti .

Cu stima,

N.C.I. (PEPY)

OLTUL 2011 : 6 comentarii

• salut,
    de obicei merg la pescuit pe rusanesti,unde am avut experiente placute,dar si neplacute.am prins platica si la aproape 2 kg,caras la 1,5 kg,de crap inca n-am dat,insa asta a fost anul trecut,anul asta dezastru total.am luat pe undeva in primavara cam 4 kg de peste,iar in rest aproape nimic.si toate astea se intampla,cred,datorita braconarii masive.sunt sute de metri de plase atat ziua dar mai ales noaptea,le scot,aduna pestele apoi le lasa iarasi in apa.legea este facuta pentru cei care au permis nu pentru braconieri.si nu numai pe rusanesti se braconeaza,mergeti pe dunare de la giurgiu la gostinu si in toate locurile bune de pescuit sunt plase,noroc ca a scazut dunarea si nu mai le pot baga chiar peste tot.dar sa revin la rusanesti,cel mai bine a mers la pufuleti mici si medii cu miere,iar ca nada pe momitor am folosit mamaliga,benzar crap caras galben amestecat cu benzar special concurs.nu bagati si ttx ca nu merge. sper ca in octombrie sa mai fac un drum sa vad ce iese si daca nu prind ma las pagubas pana nu se mai potoleste braconajul si se regenereaza pestele.in rest fire intinse pe unde va duceti.

• evelyn !! si plasele aveau peste?

• bine ai revenit @pepy ..chiar credeam ca nu vei mai posta nimic ..
    ai trecut cu bine peste disponibilizari?
    fire intinse!

• adevarat ai grait.

• mai pepy dar nu sa interzis mai pe olt pescuitul la plase sau am inteles eu gresit?
    si eu sunt jandarm ca si tine dar scuza-ma eu nu am fost pe olt anul acesta din cauza braconierilor pt ca daca ii vedeam pe acolo nu stiu ce iesea, anul trecut la poganu eu cu un prieten am scos 2 plase dupa ce au fost bagate de localnici , sunt de parere ca ar trebuie date autorizatii cu un nr limitat pt cei cu plase ca in curund o sa vedem pestele doar la tv sau in baltile private care nu stiu decat sa ne jumule de bani si sa ne dea voie cu 3 kg de peste din care sa facem o singura prajeala.
    traim cum am votat.

• bine ai revenit.am crezut ca te-ai suparat pe noi de nu vrei sa mai postezi.oricum cel putin noi, pescarii argeseni tragem la olt, dar dupa cum spui si tu , pe perioada asta e mort. daca ai vesti proaspete sa ne comunici.te salut si spor la treaba.