monturi la crap

Tehnici de pescuit
Am observat ca raspundeti cam greu daca pun intrebari scurte si de multe ori.
Asa ca va spun cate intrebati am eu in minte sa nu deschid topic pt. fiecare
Cand raspundeti puneti cifra intrebari in fata.

1.Exista montura care sa ridice doar carligul in sus la lansare (sa nu stea culcat pe fundul malos de exemplu) . Daca da , spunetimi-o va rog cu explicati. -- Daca nu atunci cum as putea sa se ridice doar carligul.

2.Am o lanseta de 1,80 ce spuneti as putea sa ii pun o pluta si sa pescuiesc cu ea la 35 m. (Asta as face-o mai mult ca sa scap de pamantul cu fundul malos doar ca ar trebui sa stiu inaltimea apei ...)

3.De cate grame sa pun o pluta la batul de 6m ?

4.Daca raspunsul este da la intrebarea nr.2 atunci de cate grame sa fie pluta sau cat de mare(Daca raspunsul e nu atunci ignorati aceasta intrebare)

5.Ce carlig sa folosesc la cea de 6m (ce nr.)?

Cam atat am in minte acum.
Daca ajuta prima intrebare este despre lanseta de 3,60 nu tot cea de 1,80

Multumesc

monturi la crap : 27 comentarii

• daca ar fi fost crapul fraier, samanta lui pierea de mult..
    1.) crapul poate sta si 2 saptamani fara mancare
    2.) apa creste, scade, se schimba vremea, temperatura..scade presiunea...etc. iar nu pune gura
    3.) iar afirmatia asta e foarte valabila..un crap intepat si apoi scapat la acel tip de momeala, nu mai pune gura foarte mult timp...pe aceeasi momeala si aici ma refer la cei pest 2 3 kile, cu putina experienta a vietii ca sa zic asa ( studiu facut )
    4.) ca sa-l prinzi..ori nadesti ca nebunul cu aceeasi nada, stai o saptamana..incepe sa-si prinda curaj, ia o boaba, doua...apoi mai multe ..creste curajul, mai vine cate un frate, il vede...hapaie si el..si apoi ia unu` carligu` in bot..si iar se strica locul..cand apare drill-ul, acel individ transmite informatii catre compatrioti ca ceva se intampla..si uite asa fug toti...ca mai apoi sa revina dupa naiba stie cat timp..mai ales ca purcelul asta de rau e foarte precoce in orice..de asta e si greu al naibii de prins.

• stai o noapte si o zi,mai dai si o gramada de momeala,nu prinzi nimic si pleci.dupa cateva ore vine alt pescar care a vazut locul sta cateva ore si are norocul sa dea in mustacios.asa am patit eu.stam de mult timp intr-un loc,luam numai platica la mamaliga,a venit unul si s-a bagat intre noi stiind ca acolo am dat destula momeala si a avut norocul sa prinda un crap la vreo 4 kg.asta tot la mamaliga.anul viitor am sa stau pe crap mult timp acolo la galicea ptr ca am vazut ca este mult,mult ciortan si poate mai creste pana la anul dar creste si numarul parasutistilor care i-l incolteau acolo.pana atunci tot babusca e la zi.fir intins.

• da este adevarat ca astia mici(pina pe la 1,2kg) mai pun gura si am luat destui si in acest an dar la aia mari este problema.probabil ca astia mici inca nu pot sparge scoicile si de aia mai maninca si mamaliga,viermi,boabe sau rime.metoda propusa de domnul szilvestzer cred ca este foarte buna si cred ca ar da si rezultate dar exista o mica problema;densitatea mare de pescari in proportie cu locurile in care crapul mare salasuieste,si furtul locurilor de pescuit.pai daca azi ai momit intr-un loc si esti vazut si mai ai si norocul sa iei un peste miine acel loc este ocupat de cel putin trei pescari.este valabil pentru orice peste prinzi chit ca este caras,salau,somn,babusca sau crap.solutia ar fi sa stai cel putin o saptamina pe el si sa nu te misti din acel loc,dar acest lucru este mai greu de facut cind te afli la doar doi km de casa.daca stai o zi si o noapte si vezi ca nu pune botul i-ti bagi picioarele si pleci acasa,cu gindul sa revii peste o zi sau doua.altfel ar sta treaba daca ai fi undeva mai departe de casa.fir intins si multa sanatate!

• eu anul trecut am prins la zavideni ciortan si mai mari la 700g si mai mici,la mamaliga cu esenta de rom luata de la mine de la bucatarie cand punea nevastamea in cozonaci si dadea rezultate f bune.cand i-am spart acasa aveau in burta numai coji zobite de scoica si cred ca el se hraneste f bine cu scoici.de fapt manca numai la pluta acolo pe dale unde sunt scoici mici si pe lanseta in larg se lua ff rar.trebuie gasita o modalitate de a face o momeala buna din scoici si incercat ca mai bine manca carne de scoica decat mamaliga noastra.la mamaliga din comert de la mag de pescuit eu nu am prins niciodata de cate ori am avut felul acesta de mamaliga.am mai luat la porumb dar pe olt se prinde mai putin la porumb.in delta cand am fost porumbul din conserve a facut juvelnicul greu la mana.eu sper ca noi toti pescarii sa experimentam ceva din orice material ptr a obtine o momeala ptr crapul de pe olt ptr ca am impresia ca este mai destetp decat noi de nu putem sa-i rupem gura.eu am pescuit intr-un loc de sareau crapii pe mal si nu punea gura.poate ca nu am avut eu momeala sau nu am avut noroc dar era malul plin de pescari de crap si aveau tot ce la trebuia si tot nu luau.acum 5 ani cand am luat eu masiana noua din uzina am plecat la o plimbare cu familia pe olt si m-am oprit la frunzaru fiind primul drum cu masina noua la peste.am prins toata noaptea ,platica ,caras si mai luam si guvid.spre dimineata avenit un batran din sat si a zis stringe lansetelele si pune varga pe munca si sa vezi ciortan ce o sa ei ca eu am luat cu o saptamana inainte o gramada.am strans si am dat la pluta.am luat numai caras f mare dar pe la ora 11 am dat 1 m mai in fata si era prag.acolo am luat crap si la 1,5 kg de abia i-i scoteam;si nu unul ci vreo 12 buc.batranul de mi-a zis mie a luat si el crap ptr ca tragea f des la el dar se grabia la scos si a pierdut o gramada.era vara cu o caldura de 40 grade si nu am mai putut sta ptr ca nu dormisem noaptea si ziua era cald de nu ma lua somnul;amdat locul unora care au venit de la rusanesti si nu aveau peste prins deloc.cred ca de mai stateam mai luam ptr ca se venise f multi la momeala pe care o dadusem in apa.manca numai la mamaliga.acum i-i dau toti dracii si nu pune gura.nu sunt pescar de crap dar oricum ar trebuii sa mai prind cate unul.in delta am dat cu aceleas scule si l-am rupt de tot.nu bucati mari dar cei de 800;900sau un kg mergeau de la zbura solzii;acum de ce nu mai trag asa chiar si pe olt ptr ca este mult crap pe acest rau.deci eu cred ca aceasta specie s-a invatat cu altfel de mancare si trebuie neaparat descoperit ptr ca o sa moara de batrani si noi nu reusim sa-i prindem.fir intins si numai bine tuturor pescarilor adevarati.

• pune scoica(miezul adica,carnea) pe cirlig simplu fara fir de par,forfac lung de 50-60 cm si sa fie textil moale.si momeste cu porumb cu aroma tot de scoica(pui peste porumb uscat fiert 20 minute in prealabil ,aroma lichida de scoica,da generos)si nadeste bine(10-20kg) rezultate probabil in 2-3 zile pe locul nadit

• d-le szilvestzer,daca tot suntem la capitolul crap te-as ruga daca se poate sa-mi dai si mie un sfat cum sa pacalesc crapul pe aici pe la dragasani pe riul olt.pentru mai multe detalii pot sa-ti spun ca sunt 6-7 ani daca nu mai mult de cind crapul prin aceasta zona nu mai pune botul pe nimic(mamaliga,boabe,boiles,pufuleti,pelete,rime ,etc).cu toate ca sunt locuri consacrate de crap si unde sar numai namile,si alte locuri noi unde sare de te inebuneste nu vrea sa manince nimic din ce-i ofera craparii,si doar foarte rar si intimplator se ia cite unul.mentionez ca tot de pe atunci s-a inmultit si scoica in exces,(si chiar vegetatia),si cred ca avind din abundenta consuma scoica si nu se mai uita la absolut nimic.multumesc anticipat.fir intins si multa sanatate!

• sunt de acord ca si premiile joaca un rol.dar oricum e mult mai putina"galagie" decat inainte,vechii jucatori se pare ca au plecat cei noi nu zic nimic,nu stiu de ce sunt asa timizi.ok,spui o tampenie da si aia-i ceva nu? si poate pleaca o discutie interesanta,dar asa...

• nu mai intra pentru ca nu mai exista concursul cu premii!deh asa suntem noi romanii numai pe interes!oricum majoritate articolelor postate erau plagiate.fir intins si multa sanatate!

• am mai citi o data comentariile,ce vremuri,acuma nu mai intra nimeni pe aici,pacat.numai sticla asta idioata tot apare asa am p...a.admin ,ce naiba?!

• montura de crap(pe po,locuiesc in italia):pe firul principal se trece plumbul(70-100gr),pe care il opresc cu un plumbisor rotund pentru pluta iar capatul firului il leg de rotativa cu forfac.folosesc intotdeauna doar un singur cirlig.in curent mai puternic folosesc si plumb de 150-200gr.momeala:boilies sau boabe de porumb mai crocante.fir intins.