Info Macin si Sulina

Permise pescuit
Share

Deoarece au fost multe discutii referitoare la dreptul politiei de frontiera de-a controla pescarii pe Macin si Sulina ,si in sprijinul nostru al tuturor revin cu aceasta informatie:






"ART. 1
Politia de Frontiera Romana face parte din Ministerul Administratiei si Internelor si este institutia specializata a
statului care exercita atributiile ce ii revin cu privire la supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat,
prevenirea si combaterea migratiei ilegale si a faptelor specifice criminalitatii transfrontaliere savarsite in zona de
competenta, respectarea regimului juridic al frontierei de stat, pasapoartelor si strainilor, asigurarea intereselor
statului roman pe Dunarea interioara, inclusiv bratul Macin si canalul Sulina situate in afara zonei de frontiera, in
zona contigua si in zona economica exclusiva, respectarea ordinii si linistii publice in zona de competenta, in
conditiile legii."

Info Macin si Sulina : 5 comentarii

  • vio,astia anul trecut pe macin ,la peceneaga, nu stiau sa citeasca permisul anpa si cel de membru al unui aps...si tu vrei sa stie de og-uri?...hai ca ai prea mari pretentii...:))))

    iar pv-ul ti l-a anulat judecatoria , care a confirmat ca ai permis de pescuit la zi(data cand ai fost amendat)...dar conf legii,ei pe macin au drept de control la permisele anpa nu la pg-uri!

  • si cand au dat ei ordonanta asta?pt ca eu cu aprox.6-7 ani in urma,pe chestia asta m-am judecat cu pol.de frontiera,nu am vrut sa le dau pemisul,exact in cotul macinului langa oras si am si castigat(mi s-a anulat procesul verbal in instanta)

  • cap. v
    drepturi si obligatii
    sectiunea 1
    drepturile politistului de frontiera
    art. 27
    in exercitarea atributiilor ce ii revin in zona de competenta politistul de frontiera este investit cu exercitiul
    autoritatii publice si are urmatoarele drepturi:
    a) sa legitimeze si sa stabileasca identitatea persoanelor care incalca dispozitiile legale privind frontiera de stat ori
    a caror prezenta in zona de frontiera este suspecta si sa ia masurile legale ce se impun;
    b) sa conduca la sediul politiei de frontiera pe cei care prin actiunile lor pericliteaza viata persoanelor, ordinea
    publica sau alte valori ale statului de drept, persoanele suspecte de savarsirea unor fapte ilegale la frontiera de
    stat, persoanele a caror identitate nu a putut fi stabilita, precum si urmaritii general si international; sa verifice
    situatia acestora si sa ia, dupa caz, masurile legale in cel mult 24 de ore, cu respectarea dreptului la aparare;
    c) sa cerceteze suprafetele de teren, caile de comunicatii si constructiile izolate, sa intre, pentru indeplinirea
    atributiilor, in incinta agentilor economici si a institutiilor publice, indiferent de detinator sau de proprietar, la
    bordul navelor si aeronavelor romane sau straine, cu respectarea dispozitiilor legale; accesul in institutiile care
    desfasoara activitati in legatura cu siguranta nationala se face cu aprobarea sefilor institutiilor respective;
    d) sa invite la sediul politiei de frontiera persoanele a caror prezenta este necesara pentru indeplinirea atributiilor
    politiei de frontiera, prin aducerea la cunostinta acestora, in scris, a scopului si motivului invitatiei;
    e) sa efectueze controlul persoanelor si al bagajelor, precum si al autovehiculelor, mijloacelor de transport
    feroviare, navelor sau aeronavelor, atunci cand exista indicii temeinice ca savarsirea unei infractiuni la regimul
    frontierei de stat este iminenta si ca persoana sau bunurile cautate se afla in zona controlata;
    f) sa foloseasca orice mijloc de transport si de telecomunicatie, indiferent de proprietar sau de detinator, cu
    exceptia celor apartinand corpului diplomatic sau consular, pentru luarea unor masuri legale ce nu sufera
    amanare si care nu pot fi aduse la indeplinire altfel; cheltuielile ocazionate de folosirea acestor mijloace vor fi
    achitate ulterior, la cererea proprietarilor, si vor fi suportate din fondurile politiei de frontiera romane, urmand sa
    fie recuperate, potrivit legii, de la persoanele care au determinat interventia;
    g) sa foloseasca gratuit mijloacele de transport in comun, mijloacele de transport feroviare si navale, in timpul
    serviciului, pentru executarea unor misiuni care nu pot fi indeplinite altfel; folosirea mijloacelor de transport se
    face pe baza legitimatiei de serviciu;
    h) sa poarte asupra sa armamentul si munitia necesara si sa foloseasca pentru indeplinirea misiunilor
    autovehicule, nave, ambarcatiuni, elicoptere si alte mijloace de transport cu sau fara insemnele distinctive ale
    politiei de frontiera romane; in functie de situatie politistul de frontiera poate folosi girofarurile din dotarea
    mijloacelor de transport;
    i) sa utilizeze, in raport cu natura si cu gradul de impotrivire a persoanei care a savarsit o fapta ilegala, forta
    fizica si mijloacele specifice din dotare, inclusiv cainii de serviciu; folosirea acestora se va face cu respectarea
    stricta a legii;
    j) sa foloseasca banca de date a inspectoratului general al politiei de frontiera;
    k) sa interzica accesul sau sa inlature persoanele care au intrat in perimetrul punctului de trecere a frontierei de
    stat ori se afla in apropierea acestuia si care prin prezenta lor sau prin activitatile desfasurate impiedica, sub orice
    forma, derularea normala a traficului de frontiera;
    l) sa efectueze controale si sa participe la razii, independent sau in colaborare cu organele locale ale politiei, cand
    exista indicii cu privire la savarsirea de infractiuni la regimul frontierei de stat ori ascunderea unor infractori sau
    bunuri provenite din aceste infractiuni;
    m) sa stabileasca, impreuna cu autoritatile administratiei publice locale, masuri de limitare temporara a circulatiei
    persoanelor si mijloacelor de transport in apropierea frontierei de stat, in raioanele in care se desfasoara sau
    urmeaza sa se desfasoare actiuni specifice; aceste limitari vor fi aduse la cunostinta cetatenilor prin grija
    prefectilor si primarilor;
    n) sa solicite sprijinul cetatenilor pentru urmarirea, prinderea, imobilizarea si conducerea la sediile politiei de
    frontiera a persoanelor care au savarsit fapte ilegale ori a caror identitate nu a putut fi stabilita, pentru luarea
    masurilor ce se impun, potrivit legii;
    o) sa opreasca, sa controleze, sa retina, sa conduca si sa cerceteze in porturile romaniei navele, ambarcatiunile
    si persoanele care au incalcat regimul juridic al frontierei de stat si al marii teritoriale sau drepturile romaniei in
    zona contigua ori in zona economica exclusiva;
    p) sa actioneze pentru oprirea si controlul oricarei nave suspecte, la solicitarea organelor abilitate sau din proprie
    initiativa, in situatia in care se detin informatii referitoare la implicarea acesteia in activitati ilegale in apele aflate
    in zona de competenta, informand de indata celelalte institutii cu competente in domeniu; intreaga raspundere
    privind consecintele ce decurg din oprirea nejustificata a navei revine solicitantului;
    r) sa foloseasca armamentul de la bordul navelor proprii impotriva navelor si ambarcatiunilor care au incalcat
    legislatia romana, in conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta;
    s) sa exercite orice alte drepturi si sa indeplineasca orice alte indatoriri prevazute de lege.
    sectiunea a 2-a
    obligatiile politistului de frontiera
    art. 28
    (1) politistul de frontiera este obligat, in domeniul sau de activitate, sa ia masurile necesare de inlaturare a
    pericolelor care ameninta ordinea publica sau siguranta persoanelor, in toate situatiile in care ia cunostinta direct
    ori cand este sesizat despre acestea.
    (2) cand ia cunostinta de existenta unei infractiuni flagrante politistul de frontiera este obligat sa intervina si in
    afara orelor de program, a atributiilor de serviciu si a competentei sale, pentru incheierea actelor prevazute in
    codul de procedura penala.
    (3) cand situatia impune sa actioneze in afara competentei sale politistul de frontiera procedeaza ca si acea
    autoritate in a carei competenta intra solutionarea cauzei. despre actiunea sa politistul de frontiera informeaza de
    indata autoritatea competenta. daca autoritatea competenta nu poate sa intervina in timp util, politistul de
    frontiera indeplineste toate actele si faptele prevazute de lege in competenta acelei autoritati. actiunea acestuia
    inceteaza in momentul in care intervine autoritatea competenta.
    art. 29
    activitatile prevazute la art. 27 lit. c), e), l), o) si p) nu au caracterul unei perchezitii prevazute in codul de
    procedura penala.
    art. 30
    (1) in exercitarea atributiilor de serviciu politistul de frontiera este obligat in prealabil sa isi decline calitatea si sa
    prezinte insigna de politist si legitimatia de serviciu, cu exceptia situatiilor in care rezultatul actiunii este periclitat.
    (2) la intrarea in actiune sau la inceputul interventiei ce nu sufera amanare politistul de frontiera este obligat sa
    se prezinte, iar dupa incheierea oricarei actiuni sau interventii sa se legitimeze si sa declare functia si unitatea de
    politie de frontiera din care face parte.
    art. 31
    (1) pentru impiedicarea si neutralizarea actiunilor agresive ale persoanelor descoperite ca au savarsit infractiuni
    sau contraventii la regimul frontierei de stat ori ca au tulburat ordinea si linistea publica in zona de competenta,
    actiuni ce nu au putut fi inlaturate sau anihilate prin utilizarea altor mijloace legale, politistii de frontiera pot folosi
    scuturi de protectie, casti cu vizor, bastoane de cauciuc, bastoane cu energie electrostatica, catuse, dispozitive cu
    substante iritant-lacrimogene, arme cu glont de cauciuc, caini de serviciu, precum si alte mijloace de imobilizare
    care nu pun in pericol viata persoanei si nu ii produc acesteia vatamari corporale grave.
    (2) mijloacele prevazute la alin. (1) pot fi folosite impotriva persoanelor care:
    a) intreprind actiuni care pun in pericol integritatea corporala, sanatatea si bunurile altor persoane;
    b) pun in pericol activitatile ce se desfasoara in punctul de trecere a frontierei de stat;
    c) ultragiaza persoanele cu functii ce implica exercitiul autoritatii publice.
    (3) folosirea mijloacelor prevazute la alin. (1) impotriva participantilor la actiunile agresive se va face in mod
    gradual, dupa atentionarea prealabila asupra uzului unor asemenea mijloace si dupa lasarea timpului necesar
    pentru incetarea actiunilor si parasirea zonei, dupa caz.
    (4) folosirea mijloacelor prevazute la alin. (1) nu trebuie sa depaseasca nevoile reale pentru impiedicarea sau
    neutralizarea actiunilor agresive.

  • art. 22
    in zona de competenta pe apa politia de frontiera romana are si urmatoarele atributii specifice:
    a) supravegheaza si asigura respectarea drepturilor statului roman in apele din zona de competenta;
    b) previne si combate pirateria, actiunile teroriste si faptele circumscrise crimei organizate in apele aflate sub
    jurisdictia statului roman;
    c) executa, direct sau impreuna cu autoritatea vamala, controlul navelor si ambarcatiunilor despre care se detin
    date si informatii ca desfasoara activitati ilegale in zona de competenta ori sunt surprinse desfasurand asemenea
    activitati;
    d) executa controlul navelor si al ambarcatiunilor impreuna cu unitatile teritoriale pentru protectia mediului in caz
    de evacuare a apelor uzate in emisar sau in caz de producere a unei poluari accidentale;
    e) participa la supravegherea, controlul si asigurarea protectiei si conservarii fondului cinegetic si piscicol natural,
    prin prevenirea si combaterea vanatului si pescuitului ilegal, precum si a exploatarii ilegale a altor resurse
    biologice si nebiologice din apele aflate in zona de competenta;
    f) cauta navele aflate in pericol in apele din zona de competenta si in marea libera si participa la salvarea
    echipajelor acestora in caz de necesitate, iar la solicitare desfasoara actiuni de salvare a navelor si a incarcaturii
    lor, conform dreptului maritim international;
    g) executa supravegherea si participa la controlul pentru respectarea normelor privind ordinea si siguranta
    navigatiei in apele din zona de competenta si in porturi, in colaborare cu organele zonale ale capitaniilor de port;
    h) interzice, direct sau cu participarea, la cerere, a unitatilor de nave ale ministerului apararii nationale, accesul
    navelor straine in anumite zone, sectoare sau raioane ale marii teritoriale si cailor navigabile fluviale aflate sub
    jurisdictia statului roman, prin suspendarea temporara a dreptului de trecere inofensiva, conform legii;
    i) asigura protectia si participa la apararea obiectivelor de importanta deosebita aflate in apele din zona de
    competenta, in colaborare cu unitatile de nave ale ministerului apararii nationale, cu alte forte, in conformitate cu
    planurile aprobate din timp.

  • politia de frontiera romana se organizeaza la nivelul judetelor care, potrivit organizarii administrative a
    teritoriului romaniei, au ca limita frontiera de stat si litoralul marii negre. in judetele din interiorul tarii, in care
    functioneaza aeroporturi sau porturi deschise traficului international de persoane si marfuri, politia de frontiera
    romana se organizeaza la nivelul punctelor de trecere a frontierei de stat. pentru dunarea interioara, deschisa
    navigatiei internationale, politia de frontiera romana se organizeaza si la nivelul judetelor braila si ialomita.

    art. 2
    in intelesul prezentei ordonante de urgenta, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    a) zona de competenta:
    1. suprafata din teritoriul national constituita din zona de frontiera, suprafata si imobilele aeroporturilor si
    porturilor situate in interiorul tarii, deschise traficului international, dunarea interioara, bratul macin, dunarea
    maritima, canalul dunare - marea neagra, canalul sulina situat in afara zonei de frontiera, apele maritime
    interioare si marea teritoriala, precum si zona contigua si zona economica exclusiva ale romaniei, in care politia
    de frontiera romana isi indeplineste atributiile prevazute de lege;
    2. intreaga suprafata a teritoriului national, numai pentru indeplinirea atributiilor privind prevenirea si combaterea
    migratiei ilegale;
    incepand cu data eliminarii controalelor la frontierele interne, stabilita prin decizie a consiliului uniunii europene,
    litera a) a art. 2 va avea urmatorul cuprins:
    a) zona de competenta:
    1. suprafata din teritoriul national constituita din zona de frontiera, suprafata si imobilele porturilor si
    aeroporturilor deschise traficului international, dunarea maritima, apele maritime interioare, marea teritoriala,
    zona contigua, zona economica exclusiva, canalul dunare-marea neagra si canalul sulina situat in afara zonei de
    frontiera, in care politia de frontiera romana isi indeplineste atributiile prevazute de lege;
    2. intreaga suprafata a teritoriului national, numai pentru indeplinirea atributiilor privind prevenirea si combaterea
    migratiei ilegale;
    b) politist de frontiera - functionarul public cu statut special, inarmat, care poarta, de regula, uniforma si exercita
    atributiile stabilite prin lege in sarcina politiei de frontiera romane.
    art. 3
    (1) activitatea politiei de frontiera romane constituie serviciu public si se desfasoara in interesul persoanei, al
    comunitatii si in sprijinul institutiilor statului, exclusiv pe baza si in executarea legii.
    (2) in toate actiunile pe care le desfasoara in zona de competenta personalul politiei de frontiera romane are
    obligatia sa previna si sa combata starile de pericol la adresa romaniei, determinate de criminalitatea
    transfrontaliera si de migratia ilegala.